SEO-2(Terimler)

SEO TERİMLERİ

İlk yazımı okumadıysanız bunu tıklayarak okuyabilirsiniz. Okuduysanız eğer yavaş yavaş ısınma hareketleri yapmaya başlayalım. Konu SEO olunca bilinmesi gereken bazı kavramlar vardır. Bunları bilmek mühimdir. Aslında konu ne olursa olsun kavramlara hakim olabilmek gerekmektedir. Altı dolu kavramlarla düşünmek, felsefe yapmak daha kolaydır. Yoksa Ocham amca size çok kızar. Elinde ustura var benden söylemesi.

On Page SEO: Site içi SEO çalışmasıdır. Web sitesinin tasarımı, görselleri veya kod yapısını temel alan çalışmalardır.

Off Page SEO: Site dışı Seo çalışmasını belirtir. Sosyal Medyada yapılan paylaşımları bunu örnek olarak gösterebiliriz.
Google Caffeine: Google'nin en son algoritmasıdır.

Pagerank: Bir site puanlama sistemidir. Fakat Yeni algoritma ile artık pek bir önemi kalmadı.

Trustrabk: Google'nin bir başka puanlama sistemidir. Web sitelerin sıralanmasında önemlidir.

Webmaster: Site yöneticileri

Domain: www.domain.com

Link Farm: Onlarca linkin paylaşıldığı sayfalardır. SEO için pozitif olduğu düşünülür ;fakat öyle değildir.

İnbound Links: Bir sitelerden bir başka siteye yönlendirme yapmayı ifade eder.

Backlink: Aynı site içerisinde başka bir sayfaya bağlantı vermek.
seo ile ilgili görsel sonucu

Outbound Links: Link çıkışı olarak ifade edilir. Sitenizden başka bir siteye vermiş olduğunuz linkler ve kaliteleri SEO açısından önemlidir.

Pay-Per-Click: İnternette verilen tıklama başı ödemeyi ifade eder. Her tıklama için bir miktar ödeme yapılmaktadır.

Spam: Arama motorlarını aldatmaya yönelik davranışlar sergileyip önde çıkmaya çalışırsanız ve arama motorları bunu fark ederse siteniz muhtemelen arka planlara gönderilir ya da silinir. Etik kurallara uymak gerekmektedir.

Spider: Arama motoru botları için kullanılır. Bu botlar belirli periyotlarla sitenizi ziyaret edip raporlar oluşturur.

Hit: Ziyaret sayısıdır.


Paylaş:

Benzer Konular

Önceki Konu
Sonraki Yazı »